احسان میرزائی - شهروندخبرنگار - محیط زیست: نظم الهی روی زمین

 خداوند رحمان جهان را بر اساس نظم آفرید...

آدمیزاد نظم و تعادل طبیعت را بر هم زده. حال چه در شکار بیش از حد گونه های مختلف جانوری، چه در برداشت بیش از حد منابع طبیعی و چه در ساخت و ساز های گوناگون.
زنگ خطری نواخته شده و عده ای به عنوان دوستدار محیط زیست سعی داریم جلوی سقوط تکه های دومینوی "کره ی زمین" را بگیریم.
انجام این کار بزرگ به هوای کسب شهرت، اعتبار و جایگاه همسو نیست. چه بسا صداقت در گفتار و رفتار در هر کاری باعث رسیدن به شهرت و اعتبار و جایگاه اجتماعی خوبی می شود.
در این کار باید هدف داشت. باید برای رسیدن به هدف آموزش دید و مطالعه کرد.
دیگران را از هر چه منع کردیم، در خفا آن را انجام ندهیم !
انجام این کار نظمی می خواهد برگرفته از "نظم طبیعت". ما در انجام امور روزانه ی خود نظمی کلی و خط قرمز هایی داریم که به طور انفرادی هر روز آن را رعایت می کنیم.
در کار داوطلبانه ی گروهی باید این چنین باشد. ما دوستداران محیط زیست به طور داوطلبانه فعالیت هایی انجام می دهیم، وقت و زمان استراحت خود را برای انجام فعالیت هایمان اختصاص می دهیم و هیچ حقوقی دریافت نمی کنیم.
اما این که داوطلبانه کار می کنیم دلیل نمی شود در کار نظم وجود نداشته باشد ؛ تعیین وظایف وجود نداشته باشد و هرکس هر کاری را که خودش صلاح دانست انجام دهد.
می گویند ما ایرانی ها در انجام کار تیمی ضعیف هستیم، پس بیایید "تمرین انجام کار تیمی" کنیم.
برای دستیابی به اهداف زیبای خود ؛ در گروه باید فرمانبردار باشیم. فرمانبرداری به این معنی که هر فرد جایگاه خود را در گروه بداند، سلسله مراتب رعایت شود، اعضا مسوولانه در پی انجام وظایف خود باشند، به توافقات احترام گذاشت و قوانین را رعایت کرد.
باید بی پروا ایده داد، و بدون ترس از سرقت آن، ایده را به نام ایده پردازش ثبت کرد تا انگیزه حضور و فعالیت در اعضا ادامه داشته باشد.
و...
اگر به هدف ایمان داشته باشیم، صادقانه کار کنیم و به خاطر کار بی حقوقمان "منت بر سر خلق خدا" نگذاریم ؛ خداوند مسیر تحقق آن هدف را هموار می کند.
به امید آن روز...
___________
/// 120 \\\
جمعه - 30 - خرداد - 1393
18:00
#احسان_میرزائی
www.OFMEDIA.ir

یادبود

پدر بزرگ من کشاورز بود
از بچگی تابستونا میرفتم روستا و در کشاورزی کمکش می کردم.
او همیشه از اهمیت آب و خاک برایم می گفت
او همیشه کیسه های پلاستیکی و... را از روی زمین بر می داشت.
آن موقع دلیل کارش را نمی دانستم !
____________
/// 120 \\\
دوشنبه - 5 - خرداد - 1393
01:00 بامداد