احسان میرزائی کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورایاری محلات تهران

با دغدغه محیط زیست، حقوق شهروندی، سبک زندگی، سواد رسانه ای و... وارد عرصه انتخابات شورایاری شدم. 


منفعت طلبی، بی مسئولیتی، ساده انگاری، تجملات، مصرف گرایی، بی تفاوتی و... سلامت و انسجام خانواده، جامعه و محیط زیست را به خطر انداخته.
شورایاری فعالیتی داوطلبانه و بدون حقوق است که شورایار برای ارتقاء دانش و آگاهی و رفع مسائل محله فعایت می کند. 
 

شورایاری یکی از اصول دموکراسی است که تحقق آن نیاز به مشارکت آگاهانه ی شما هم محلی های عزیز دارد. 


احسان میرزائی کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورایاری محلات تهران، محله شیخ هادی، منطقه یازده تهران. 

احسان میرزائی - شهروندخبرنگار - محیط زیست: چهاردهمین نمایشگاه جهانی محیط زیست

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران در حالی برگزار می شود که برخی از حاضران در این نمایشگاه خود از مخربین آب و زمین استند. 

برای نمونه کارخانجات ذوب آهن، فولاد و... که با اعلام صریح نماینده یکی از آن ها در هر ثانیه 1200 لیتر آب از زاینده رود برداشت می شود و یکی دیگر که در استان فارس بود گفت ما روزانه 900 متر مکعب مصرف آب داریم.

این ها هنوز ارزش آب را نمی دانند؛ اگر آب نباشد نمی توان با فولاد و آهن تشنگیورا رفع کرد، اما اگر فولاد و آهن کمتر باشد چه؟

اگر فولاد و آهن کمتر باشد، کمیت سرمایه داری لنگ می زند!

سرمایه داری به معنای بهره برداری از منابع طبیعی تا جایی که زمین دیگر هیچ چیز نداشته باشد، سرمایه داری یعنی انتقام، یعنی جنگ نابرابر با زمین، سرمایه داری یعنی بادکنک را آنقدر باد کنی تا بترکد!

بله، حضور کارخانجاتی که هنوز قدر آب را ندانسته و همچو دایه مهربان تر از مادر با چهارتا گواهی ایزو و یورو آمدن و استند زدند که ما برای محیط زیست فلان و بهمان کردیم!

البته جسارت حضور نابودگران زمین در چنین نمایشگاهی صرفا با حمایت های دولتی است، دولتی که به خودکفایی تاکید دارد؛ عزیز من اگر در کشور چین سوزن ته گرد تولید می شود، چه لزومی دارد ما سال های سال وقت و بودجه را هزینه مکاشفه و تولید سوزن ته گرد کنیم؟ آن چشم بادامی تحت لیسانس بهترین سوزن ته گرد را تولید می کند، حالا هی هر سال برای طرح های خود کفایی بودجه تخصیص بدهیم که چی؟ آیا این روند باعث عقب ماندگی تساعدی ما از تکنولوژی روز دنیا نمی شود؟ 

برگردیم به نمایشگاه، در طرفی غرفه های تشکل های مردمی وجود دارد، احیای زاینده رود، احیای تالاب هاب ها، جمعیت زنان مبارز با آلودگی محیط زیست، بحران آب در حوضه زاینده رود و ده ها سازمان مردم نهاد دیگر که فریاد ملت هستند، فریادی که نگذاشته اند صدایش به راس هرم سرمایه داری برسد، اما کم کم پایه های آن را می لرزاند. 

 تناقض در برگزاری و اجازه حضور برخی از صاحبان صنایع نابودگر محیط زیست جوری که کلاغ را رنگ کرده به جای بلبل عرضه می کنند جای تامل دارد.

 

#احسان_میرزائی www.ofmedia.ir

دو شنبه - 4 - اسفند - 1393 _ 7:20 صبح 

 

#محیط_زیست #طبیعت #فضای_سبز #درخت #آب #بحران_آب #رود #دریا #دریاچه #سد #باران #کارخانه 

#ذوب_آهن #فولاد #خودکفایی