آلودگی هوا

اداره های دولتی شهر تهران یک ساعت زود تر تعطیل می شوند


مرتضی تمدن استاندار و رئیس کمیته مواقع اضطرار و آلودگی هوا طی بخشنامه ای کلیه ادارات و دستگاه های دولتی شهر تهران را موظف کرد از روز یکشنبه 28/9/89 تا اطلاع ثانوی یک ساعت زود تر تعطیل شوند.

این بخشنامه در پی عدم بارندگی در روز های اخیر و به منظور جلوگیری از افزایش حجم آلاینده ها و روان سازی ترافیک صادر شده و پس از تایید دهکردی معاون توسعه و سرمای انسانی رئیس جمهور به کلیه اداره های دولتی ابلاغ شد.

مراکز نظامی و انتظامی، بیمارستان ها، بانک ها و مراکز آموزشی و بهداشتی شامل این بخشنامه نمیباشند.

آتش سوزی جنگل ابر

جنگل ابر در دود و آتش

آتش سوزی در جنگل های شمال ایران که اکنون از مرز ۲۵ روز هم گذشته، می رود تا به یک تراژدی بزرگ و یک فاجعه در ابعاد ملی تبدیل شود. اما مسئولان همچنان در خواب و خیال سوختن مشتی مرگ در کف جنگل هستند و چنان برخورد می کنند که گویی آب از آب تکان نخورده و اگر هم آتشی بوده خاموش شده است!!

 متاسفانه جنگل ابر هم اکنون وارد پنجمین روز آتش سوزی شده است و همچنان می سوزد. انگار همه چیز دست به همه داده تا خواسته نمایندگان محترم علی آباد و شاهرود و دیگر مسئولان محترم استانی و کشوری برای ساخت جاده ابر شاهرود و تخریب جنگل ابر تحقق یابد. جالب است که بخشی از جنگلی که در حال سوختن است درست همان مسیر مورد نظر آقایان جاده ساز است و با این آتش سوزی در حال پاک شدن از درخت است!!

 دلنوشته دکتر علیرضا ولیان از طرفداران محیط زیست در شاهرود به واقع تاسف آور و غمبار است و تصاویری که او در تارنمای خود قرار داده است اشک را از چشمان هر ایرانی که قدری وجدان هم برایش باقی مانده باشد، جاری می سازد.

آتش سوزی در جنگل ابر- عکس از رضا ولیان

اینها تصاویر همان آتش سوزی است که مسئولان محلی روز دوشنبه اعلام کردند مهار شده است! اما همچنان در آتش می سوزد.

کنده های در حال سوختن در ابر شاهرود

آتشی که امروز جنگل های شمال ایران و نیز جنگل ابر را در بر گرفته و بی امان می سوزاند و پیش می رود تماما آتش بی خردی و ناآگاهی مسئولانی است که سالهاست فقط  بر طبل توخالی توسعه کشور می کوبند و تاکنون حتی نیم نگاهی هم به حفظ منابع طبیعی نداشتند.

اما از این بدتر و آزاردهنده تر روزمرگی مسئولان متولی است که انگار نه انگار این جنگل است که دارد می سوزد. گویی برایشان عادت شده،...

انکار و تکذیب آتش، تظاهر به سطحی بودن آتش سوزی ها، متهم کردن رسانه ها به تشویش اذهان ،ارائه امار و ارقام غیر واقعی،ساده بینی و کوچک شمردن مسئله و از همه بدتر به دنبال علت آتش سوزیها نبودن، همه و همه نشان می دهد که ظاهرا آقایان هنوز به جدی بودن مسئله پی نبرده اند و یا اصلابرایشان مهم نیست که چه بر سر جنگل ها می آید. ازآقایان مجلس نشین بگیر تا روسای سازمان های متولی و وزارتخانه بی درو پیکر جهاد کشاورزی که وزیرش رویای همه چیز در سر دارد الا حفظ منابع طبیعی!

که اگر جز این بود لااقل درسالی که آتش ۶ ماه است جنگل های غرب ایران را در برگرفته و اکنون نیز ۲۵ روز است جنگل های شمال را در نوردیده، بودجه ای در خورد توجه برای تجهیز ناوگان اطفای حریق جنگل ازدولت تقاضا میکرد. اما آقای وزیر کماکان ترجیح می دهد با همان دبه و گالن کارش را انجام دهد و سازمان جنگل ها هم ترجیح می دهد همین اندک بودجه هایش را در راه آبخیزداری حیف و میل کند تا حفاظت از جنگل و مرتع!

برگرفته از وبلاگ مژگان جمشیدی

آتش در گلستان ادامه دارد

به گزارش واحدمرکزی خبر،بخشدار چشمه ساران شهرستان آزادشهر با بیان اینکه بخشی از جنگل های شهرستان آزادشهر از عصر امروز دچار آتش سوزی شده است ،گفت : گروههای امدادی برای مهار آتش در 2 منطقه از جنگل های وطن این بخش تلاش می کنند .

آزادشهر در شرق گلستان قرار دارد و نقطه اتصال این استان با سمنان است.

نخستین آتش سوزی در جنگل های گلستان 26 آبان در جنگل های مینودشت واقع در شرق گلستان آغاز شد .

تا کنون در بیش از 70 نقطه جنگلی گلستان آتش رخ داده است.

استان گلستان بیش از 430 هزار هکتار جنگل دارد.

پی نوشت : یک هفته دیگر---- استان گلستان 430 هزار هکتار جنگل داشت.

بنزین بی کیفیت چینی

البته زیاد فرقی نداره که در تولید بنزین خودکفا شده باشید یا انحصار واردات بنزین را به چینی ها داده باشیم. در هر صورت این فراورده از استاندارد های زیست محیطی برخوردار نیست.
سال گذشته دو فروند تانکر دریایی حامل هزاران لیتر بنزین که از چین به بنادر جنوبی ایران رسیده بود توسط کارشناسان اداره نظارت بر صادرات و واردات مواد نفتی بررسی شده و به علت دارا نبودن  استاندارد های لازم عودت شد.
اما متاسفانه این محموله پس از پیگیری مسئولین مجددا به یکی از بنادر نفتی ایران بازگشت و محموله بنزین خود را تحویل داد.

مژگان جمشیدی: هوای تهران جارو می خواهد نه آب!

" هفته گذشته که برای بازدید از جنگل های گلستان به علی آباد رفته بودم ، دلم می خواست فریاد بزنم . فریاد بزنم از این همه ساده انگاری و ساده بینی مسئولان که آتش ۲۳ روزه گلستان را سطحی و کم براورد می کنند در حالیکه از بهشهر به سمت گرگان که می روی دیگر دود و غبار همه جا را فرا گرفته ! انگار کل استان گلستان در دود و غبار گم شده. آسمان گرگان و علی آباد درست مثل آسمان تهران در غبار و دود گم شده بود و سه هلی کوپتری هم که در کمپ اطفای حریق علی آباد بودند به دلیل نبود میدان دید ، قادر به پرواز نبودند. "

 نقدی بر تصمیم گیری مسئولین در قبال آلودگی هوای تهران و آتش گلستان> برگرفته از وبلاگ مژگان جمشیدی

انرژی پاک

پیشنهادی برای مسئولین آینده نگر
 هوای تهران و شهر های صنعتی دیگر کشور همیشه آلوده است ؛ اما در هوای سرد و ساکن بیشتر به چشم میاد . پیشنهاد می کنم خارج از چشم انداز های چندین ساله ، در طرح هایی کارشناسی شده و استفاده از الگوی مناسب از کشور های پیشرفته انرژی پاک برق را جایگزین گاز شهری کنید.

پی نوشت : بیشتر پروژه ها در ایران زمانی افتتاح می شوند که زیر بنایشان پوسیده و تاسیساتشان از رده خارج شده .
جهت اطلاع آرزوی بندرنشینان و محقق شدن آرزویشان : بالاخره انتظار 14 ساله مردم ورزش دوست بندرعباس به سر رسید .
طبق خبرهای واصله ، ورزشگاه 20 هزار نفری بندرعباس در روز 17 آبان 89 همزمان با مسابقه دو تیم آلومینیوم هرمزگان و استقلال اهواز ، توسط دکتر سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی کشور ، افتتاح خواهد شد. ان شاءالله
به نظرتون جای کلنگی که 14 سال پیش خورده تا الان فسیل نشده ؟


مسابقات آسیایی1389+

ملاک اعزام به مسابقات آسیایی چه بوده ، احساس مسئولیت بازیکن ، احتیاج ملت و کشور به بازیکن یا مسابقات انتخابی برای اعزام بهترین ها ؟

* حمید سوریان گفت : " می‌دانستم وضعیت چندان خوبی برای حضور در بازی‌ها ندارم، اما به دلیل این که ملتم و کشورم به من احتیاج داشت، در بازی‌ها شرکت کردم ... این وظیفه‌ای بود که از سوی آن‌ها روی دوش من گذاشته شده بود اما من در دو ماه گذشته 15 کیلو وزن کم کرده بودم ."

* فرشاد علی زاده ملی پوش کشتی فرنگی بعد از کسب مدال برنز مسابقات به خبرنگار اعزامی گفت : " یک سال و نیم از میادین ورزشی و مسابقات دور بوده و یک دفعه پا به این عرصه از مسابقات گذاشته ."


* تهیه مصاحبه کنار تشک کشتی توسط خبرنگاران  غیر قانونی ( از نظر برگزارکنندگان ) می باشد و این را از پشت صحنه مصاحبه با فرنگی کاران  می توان دریافت .