گروگان‌گیری بیدود...

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

روز جهانی لغو برده داری

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

بشوره ببره...

هیچ دقت کردید چه ظریف و زیبا حافظه تاریخی خودمون رو می‌شوریم تا رنج و مشقتی رو که متحمل شدیم از یادمون بره، چقدر قشنگ به فیک‌نیوز دامن میز‌نیم و افکار مخاطبین رو از مطالبه و خواسته‌ی اصلی دور می‌کنیم؟!

طی اعتراضات هفته‌های گذشته ده‌ها شهروند در کشور جون خودشون رو از دست دادن، چندین روز اینترنت قطع بود و از همه جا بی خبر بودیم، قیمت بنزین چند برابر شد، دولت یارانه‌ی خیلی ها رو قطع کرده، پیش‌شرط کمک هزینه معیشتی موافقت برای سرکشی به حاسب‌های بانکی شهروندان شده و ده‌ها مورد دیگر که حقوق شهروندی، آرامش، آسایش، صلح، امنیت و سرنوشت مردم و مملکت رو دچار مخاطره کرده...

تو شرایط آشفتگی برخی چنان احساسی و بلکه جوگیر میشن و تند تند پست و استوری میذارن که برای من مخاطب آخر زمان تداعی میشه، این عزیزان بعد از انتشار زنجیره‌ای پست‌های منفی که آدم رو قدم به قدم به خودکشی نزدیک‌تر میکنه، یهو پستی منتشر میکنن و مینویسن که "بشوره ببره"، آخه چیو بشوره و کجا ببره؟ 

دوست عزیز شما تا الان میخواستی به خاطر بی عدالتی و تمام مسائل دیگه نظام و دولت رو سرنگون کنی و بعد بری جهان رو از ظلم و ستم و بی عدالتی پاک کنی، حالا یهو میگی بشوره ببره؟ حالت خوبه؟

به نظرم این رفتار شبیه خود آزاری و دگر آزاری میمونه، انگار طرف یه هاله‌ای از رنج و بدبختی و مسائل جامعه دور خودش می سازه که انگار آخر دنیا شده و تند تند خبر بد، منفی، زرد و به قولی فیک ‌نیوز  منتشر و بازنشر میکنه... رفتاری که در اون جریان اجتماعی مانند اعتراضات اخیر نسبت به گرانی بنزین، به بهبود اوضاع کمک که نمیکنه هیچ، بلکه به نوعی باعث انحراف افکار عمومی از مطالبه و خواسته‌ی اصلی میشن و در خلاء وجود اخبار معتبر و موثق بیشتر به سردرگمی و تشویش افکار مخاطبان می‌شود!

بشوره ببره یعنی چشمت و تفکرت رو به روی تمام مسائل ببند و اجازه بده سریع‌تر توی باتلاق بی توجهی، بی اعتنایی، بی سوادی و... فرو بری؛ یعنی به دنبال راهکار نباشی برای بهبود اوضاع زحمت تفکر و تامل به خودت ندی و لحظه‌ای به خاطر مسئله‌ای چنان جو گیر بشی که بخواهی آسمان و زمین رو به هم بدوزی و لحظه‌ای چنان فارغ بشی که بدون هیچ راهکاری بیخیال همه چیز بشی...

احسان میرزائی

یکشنبه - ۱۰ - آذر - ۱۳۹۸

تهران۱۰:۲۴

این مطلب دربرگیرنده‌ی نظر شخصی من است و مخاطب خاصی ندارد...